vrijdag 2 januari 2015

2015


Dat 2015 een jaar mag zijn met;
veel positief nieuws, veel verdraagzaamheid, een sfeer van gemoedelijkheid en mekaar graag zien, meer zelfbewustzijn en ..................... veel creativiteit!
Meer tijd voor de kleintjes in ons leven, want zij zijn ons aller toekomst!
Maar ook een jaar van minder snel oordelen en veroordelen en minder zorgen!
En bovenal een jaar van in balans zijn!!



Voor mij persoonlijk was 2014 een jaar met meer lichamelijke pijn en een groeiend vermoeidheidsgevoel, maar daartegenover stond een grotere spirituele bewustwording waardoor alles beter 'verdraagbaar' werd.  Het is dan ook mijn streven om in 2015 een nog beter evenwicht te vinden tussen 'lichaam en geest'.



De maand december was ten huize Nesta best wel een leuke maand met een kort verblijf aan onze Belgische kust met mijn Spaanse bink Milo.




  Een beetje me-time met veel wandelplezier tussen de mooie 'vintage' villa'tjes in De Panne en aan het strand om te genieten van de rust die de zee altijd in mij oproept.







Maar ook om een beetje voor te bereiden op de drukte die de feestdagen schijnbaar elk jaar met zich meebrengen.   



En we zijn het jaar ook goed geëindigd.  We hadden de kleinzoontjes ingeschreven voor de 'jongereninitiatie' die daags voor de 'grote prijs Sven Nijs' (veldcros) gehouden werd op de Balenberg hier in de buurt.
Het weer zat mee en er heerste een leuke, gemoedelijke sfeer.  En vooral de jongens amuseerden zich kostelijk;  het gebeurt natuurlijk niet elke dag dat je met je fiets door de modder mag ploeteren op een parcours waar de volgende dag o.a. Sven Nijs dezelfde weg zal afleggen.....



Het enige minpuntje in dit 'korte jaaroverzicht' was iets dat me al langer parten speelt en wat ikzelf mijn 'productiviteitsprobleem' noem.
Ik kan met heel veel enthousiasme aan een nieuw project (en meer dan één ook) beginnen maar ik lijk er zelden in te slagen om het (de) project(en) ook af te werken........
Zo is o.a. mijn plan om elk jaar een nieuwe kerstversiering te maken in 2014 totaal in het water (de zee?) gevallen.  Nochtans zag ik het helemaal zitten toen ik mij het boek 'Homemade Happy' van Tone Finnanger ofte Tilda (tja ik ben een fan hé) aanschafte.  Alweer een pracht van een boek met talloze leuke en mooie projecten.
Helaas de sterretjes en kerstboompjes die ik maakte zijn zelfs onvoldoende om er een foto van te maken................
Het wordt echt een probleem en al die UFO's (onafgewerkte stukken) beginnen me danig in de weg te liggen, maar ze zitten ook in mijn hoofd in de weg en daar zal ik in het nieuwe jaar proberen werk van te maken.  Laat dat dan ineens ook mijn goede voornemen zijn voor 2015!

Maar ik wil bij het begin van dit nieuwe jaar de weg van meer positiviteit inslaan en eindigen met foto's van een project dat ik wel  heb afgewerkt en dat heeft me een goed gevoel gegeven :





Een kussen bedoeld om de achterkant van het ijzeren hondenbed van Milo wat zachter te maken en of ik er fier op ben!!
Een beetje uitleg over 'the making of'' volgt in de volgende post. Ik was zo blij met het resultaat dat ik het niet kon laten om je deze foto's al te laten zien.
En nu moet je me excuseren want ik ben uitgenodigd op het verjaardagsfeestje van Mathis.  Vijf jaar wordt onze schat al ondertussen, niet te geloven............

                                           -------------------------------------------

I wish for 2015 to be a year with;
a lot of positivity, kindness, tolerance, more self awareness and a lot of creativity.
More time for the little ones in our lives, because they are the future, are they not?
But let it also be a year to less judge and condemn ourselves and others and to have less worries.
And most of all let it be a year in balance!!

For me personally, 2014 was a year a felt more physical pain and  more fatigued than ever.
On the other hand I experienced a greater spiritual awareness making everything better tolerated.
So in 2015 I will strive to find an even better balance between body and mind!

In any case I had a lovely time in december.  I spend some time at our Belgian coast with my dear Milo! We enjoyed walking between the vintage villa's in 'De Panne' and felt the peaceful feeling that the see always seems to awaken in me.

We also had a great time when we took the grandchildren to cycle the race route where the next day a cyclo cross would be held.  Cyclo crossing in the field and through the meadow is a popular sport here in Belgium.  The boys enjoyed getting their bike (and themselves) dirty by cycling through puddles and mud.  Of course they did!

My only weakness throughout the year turned out to be my apparent impossibility to finish the projects I start (with full courage).  I made such a good start when I bought the new book by Tone Finnanger Homemade Happy, but unfortunately the finished 'objects' I made from the book are not worth taking a picture of..... It is clear to me that I have a problem here and I am determined to work on it.
You don't want to see all the projects I have lying around here, waiting to be finished.

But to end on a positive note I have added some pictures of a project that I did finish and I must say am very proud of.  It is a large pillow to put against the (iron) back side of Milo's dog bed.  Nice and soft indeed! But more on the making of this project in next post.
And now if you will excuse me, I am invited to a wonderful birthday party.  Mathis is five already, can't believe it........



Happy New Year everyone!


Nesta

Geen opmerkingen:

Een reactie posten